התאמת גודל טקסט באתר

משרד 04-6371434 | נייד 054-8045505

מאמרים מקצועיים בנושא גידול עצים

במדור זה תמצאו מידע מקצועי ועצות כיצד לגדל שתילים לעצים נכון יותר וטוב יותר. העיצות וההסברים הניתנים כאן חשובים ושופכים אור על נושאים אשר קשה למצוא מידע זמין אודותיהם בעברית ברשת אולם ההסברים אינם יכולים להחליף ייעוץ מקצועי של בעל מקצוע מוסמך ומנוסה .

לתיאום הגעה ניתן להתקשר: 04-6371434
תיבת אי מייל: mashtela123@yahoo.com

השתיל יוצא מהמשתלה כשהוא במצב טוב, בריא ומוכן לנטיעה, אך כדי להגיע לתוצאה המקווה של עץ יפה, מפותח בנוי נכון ומניב, יש הכרח לשתול בצורה נכונה, להקפיד על השקיה מתאימה, הזנה, דישון והגנה על העץ והפרי מפני מזיקים שונים.

הפעולה הבסיסית של שתילת העץ הנה פשוטה אך חשוב לבצעה כראוי ולעקוב אחרי השלבים השונים שכן כישלון הפעולה יביא למות העץ הצעיר שאך זה נשתל. במאמר שלפניכם הסבר איך לעשות זאת נכון.

למרות השיפור במצב משק המים בישראל בשל הגדלת מכסות ההתפלה והפחתת התלות במי תהום, עדיין מומלץ לחסוך במים. במאמר שלפניכם ריכזנו מידע שימושי ומועיל מאוד אודות סוגי עצים חסכוניים במים וכן פעולות נוספות לביצוע אשר יקצצו את הוצאות המים של הגינה באופן דרמטי. יישום כל ההנחיות יבטיח לכם קיצוץ של כ 50% בצריכת המים בגינה.

בחירת עצי פרי איכותיים במשתלה היא השלב הראשון בדרך לגן פורה, נעים ומוצלח. ריכזנו עבורכם 7 כללי אצבע שיעזרו לכם לבחור את העצים הטובים ביותר כאשר אתם מבקרים במשתלה.

גיזום עצים הוא אחת הפעולות החשובות שעל הגנן ואיש המטעים לדעת. גיזום נכון ישפיע על התפתחות העץ, תנובת הפרי ומשך חיי העץ. במאמר שלפניך ריכזנו את עקרונות השיטה.

רבים כיום מבקשים לרכוש עצים בוגרים מעקירה ולהעתיקם לגינתם הפרטית במטרה לחסוך את זמן הגידול של עץ צעיר יותר. סקירת היתרונות והחסרונות של העתקת עצים בוגרים – במאמר שלפניכם.

גדר חיה מהווה פיתרון אידיאלי לחציצה והפרדה ומייצרת מחסום אפקטיבי ויחד עם זאת ירוק, חי, נעים לעין ולא מאיים. בארץ קיימים מספר רב של מינים היכולים לשמש כגדר חיה ולכל סוג המאפיינים הייחודיים לו כגון תצרוכת מים, גובה הצמח, קוצניות, מידת האטימות הנוצרת ועוד. סקרנו עבורכם את סוגי הגדרות החיות הפופולאריים.

קומפוסט הנו חומר הזנה מעולה לצמחים ולו מגוון יתרונות על פני דשנים כימיים הנהוגים כיום בחקלאות האינטנסיבית. ממה עשוי קומפוסט, מהו קומפוסט איכותי וכיצד יש להשתמש בקומפוסט בגינה הביתית – במאמר תמצאו תשובות לשאלות אלו כמו גם מידע שימושי נוסף רב בנושא.

קיימים סוגי דשנים רבים המכילים סוגים שונים של חומרים הדרושים להתפתחות תקינה של הצמח ואשר תכונותיהם שונות זו מזו. סקירה קצרה ובסיסית של האפשרויות לדישון הגינה.

מאמר קצר המדגים בתמונות והסבר כיצד נראה חוסר בברזל בעץ ליצ’י ומה הטיפול הנכון.

טפטוף הוא הדרך המומלצת להשקיה של שתילים ועצים צעירים. אילו סוגי טפטוף קיימים, כיצד להתאים את הטפטפת לעץ, כיצד מחברים את הטפטוף והיכן מניחים אותו. במדריך המצולם שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע בצורה נוחה ושימושית.

טיפול בגינה בעונת החורף: אילו עבודות מומלץ לבצע בעונה זו, כיצד פועלים המזיקים בחורף, אילו עצים כדאי לנטוע בחורף והאם צריך להשקות. על זאת ועוד במאמר הכנת הגינה לחורף.

ההשקיה היא פעולה הכרחית לקיומם של מרבית העצים, לא כל שכן עצים צעירים. קיימות שיטות רבות להשקות את העצים והצמחים בגינה אשר חלקן יעילות יותר וחלקן יעילות פחות. מאמר זה סוקר את השיטות ומדגיש עקרונות חשובים.

הגנה בפני מזיקים היא משימה לא פשוטה, בייחוד כאשר אנו עושים כל אשר ביכולתינו להמנע משימוש בחומרי הדברה רעילים. במאמר שלפניכם סקירה קצרה (בקליפת אגוז) על השיטות. אין לראות בנאמר במאמר זה משום המלצה או הצעה לדרך פעולה כלשהי ומומלץ להותיר את נושא ההדברה בידיו של אדם שזהו תחום התמחותו.

אילו שיקולים צריכים להנחות אותנו בעת בחירת עצים לגן ואיך לקצר את עבודת תיכנון הגינה. מאמר ידע בנושא.

מערכת השקיה היא הפרט החשוב ביותר בתחזוקת הגינה ועל כן יש לתכננה בצורה חכמה מראש. על השיקולים בתכנון ומימוש מערכת השקיה לגן הביתי במאמר שלפניך.

פניה למשתלה

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם





    דילוג לתוכן