התאמת גודל טקסט באתר

משרד 04-6371434 | נייד 054-8045505

תכנון מערכות השקיה

מערכת השקיה

שירות התקנת מערכת השקיה מפוקדת מחשב או ידנית להשקיה יעילה יותר, חיסכון במים והתפתחות טובה של הצמחים

מערכת השקיה לגינה הביתית

מערכת ההשקיה מתחברת למערכת המים הביתית ודואגת לספק לכל צמח בגינה את כמות המים הנחוצה לו ללא חוסרים או עודפים. מערכת השקיה מפוקדת מחשב חוסכת מים!

 

לתיאום הגעה ניתן להתקשר: 04-6371434
תיבת אי מייל: mashtela123@yahoo.com

 

מחשב השקיה גלקון מחשב השקיה 8 ברזשלבי העבודה בהקמת מערכת השקיה

ראשית יש להבין את צרכי הגינה: סוגי הצמחים ופיזורם, סוג הקרקע, גודל השטח להשקיה, שיפועים (אם יש) ועוד. בנוסף לכך יש לקחת בחשבון את ספיקת מערכת המים הביתית ולהתאים את המערכת ללחצים וליכולת אספקת המים בבית.

יש לבצע תיכנון מסודר של המערכת, כולל ראש ההשקיה, קו מוביל ושלוחות באופן שיתאים לצרכי הצמחים בגינה. יש להתאים את אביזרי ההשקיה לסוג הצמח וגודלו.

בתמונות למעלה: מימין –  בתמונה: מחשב בקרת השקיה 7001D מתוצרת חברת גלקון הישראלית. מיועד להשקיית גינות ביתיות. משמאל – בתמונה: מחשב השקיה מסדרת 8000 של גלקון. המחשב שולט על 4 ברזים וכולל מגוון רחב של אפשרויות ותוכניות השקיה.

לאחר ביצוע תכנון מסודר ניתן להתקין את מערכת ההשקיה.

ניתן להתקין מערכת השקיה מפוקדת מחשב בגינות השתולות על הקרקע, בגינות גג, לצמחים בעציצים או עדניות.

מערכת מים מפוקדת מחשב אידיאלית לאנשים המעוניינים להנות מגן פורח ומשגשג כל ימות השנה אולם אינם יכולים להקדיש את הזמן להשקיה יום – יומית או שנעדרים לתקופות ארוכות מהבית. מערכת השקיה מפוקדת מחשב אינה דורשת התערבות או תחזוקה במשך תקופה ארוכה מרגע ההתקנה.

כל המוצרים בהם נעשה שימוש בהרכבת המערכת הנם מוצרי השקיה כחול לבן הנחשבים למובילים בעולם והמיוצרים בישראל: נטפים, גלקון, מצרפלסט ועוד.

 

מידע נוסף אודות השקיה ומערכות השקיה במאמר הקצר הבא

השקיה נכונה הנה גורם חשוב בהצלחת הגינה הביתית כמו גם אמצעי לווסת את צריכת המים בגינה ולמנוע בזבוז של המשאב היקר. רבים מרוכשי העצים כלל אינם נותנים את דעתם לנושא ההשקיה וחושבים כי השקיית העצים שרכשו זה עתה באמצעות צינור גינה תעשה את העבודה ותאפשר לצמחים להתפתח כראוי.

בכדי לאפשר לגינה להתפתח כראוי, יש לתת לכל עץ וצמח את כמות המים הדרושה לו במרווחי ההשקיה הדרושים לו ובעזרת אמצעי ההשקיה המתאים.

מספר דוגמאות

צמח צעיר שזה עתה נשתל זקוק להשקיות קלות במרווחי זמן קטנים. לעומת זאת, עץ בוגר, בעל מערכת שורשים עמוקה, זקוק להשקיה לעיתים רחוקות יותר ועדיין לצמוח ולשגשג.

עץ בעל מערכת שורשים שיפודית (שורשי עומק) לא יצליח לנצל היטב מים אשר מותזים ברדיוס השקיה גדול ולכן מומלץ להשקותו בסמוך לגזע העץ. עץ בעל מערכת שורשים שטחית המתפרשת בעיקר לרוחב, זקוק להשקיות תכופות יותר ברדיוס השקיה רחב יותר מזה של העץ בעל השורש השיפודי.

השקיה בעזרת צינור גינה מהדקת את הקרקע מסביב לשורשים ועלולה לגרום בטווח הארוך לרקבונות בשל אטימת הקרקע ומניעת איורור למערכת השורשים.

בנוסף לכל האמור לעיל, השקיה בעזרת צינור גינה אינה נותנת לעץ את אותה כמות המים בכל פעם וגורמת לביזבוז מים.

שימוש במערכת השקיה עם טפטפות או מתזים ומחשב השקיה פותרת את כל הבעיות שפורטו כאן: בעת התקנת המערכת יש להתאים את אביזר ההשקיה לכל צמח אותו משקים, ניתן לחשב את כמות המים לכל צמח כפונקציה של ספיקת אביזר ההשקיה ומשך זמן הפתיחה של המערכת ובכך לוודא כי הצמחים יקבלו מספיק מים אך לא יהיה בזבוז של מים.

בנוסף לכך, מערכת השקיה מפוקדת מחשב ומווסתת ע”י וסת לחץ מתאים אינה דורשת התערבות או תחזוקה מרגע ההתקנה ובכך מונעת את השקעת הזמן הכרוך בהשקיית הגינה.

 

לחץ לצפיה בכל המאמרים המקצועיים

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו עם חבריכם!

פניה למשתלה

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם





    דילוג לתוכן