התאמת גודל טקסט באתר

משרד 04-6371434 | נייד 054-8045505

הזנה ודישון - כיצד לדשן?

דישון עצים -כיצד לדשן עצים וצמחים בגינה?

כמו כל יצור חי, לא מספיק לשתיל רק לשתות נוזלים. הוא זקוק גם למזון ותוספים שונים ( דישון ) כדי לאפשר לו להתפתח בצורה תקינה, בריאה ומהירה, להניב פרי (בעצי פרי) ולהראות בריא ויפה.

חוסרים בחומרי מזון יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון צורות כשהנפוצות ביותר שבהן עלווה צהבהבה – אינדיקציה למחסור בברזל או צימוח איטי היכול להוות אינדיקציה לחוסרים נוספים בחנקן או באשלגן. ברוב המקרים הקרקע אינה יכולה לספק לעץ את כל מרכיבי המזון החסרים לו ועל כן יש להשלים חוסרים אלו ע”י דישון הקרקע.

לתיאום הגעה ניתן להתקשר: 04-6371434
תיבת אי מייל: mashtela123@yahoo.com

סוגי דשנים

קיימים סוגי דשנים רבים. נהוג להבחין בין שתי קבוצות עיקריות:

דשנים כימיים המיוצרים במפעלי דשנים בתהליכים מורכבים לעומת דשנים אורגניים המיוצרים מפסולת אורגנית (פסולת בעלי חיים וצמחיה העוברים תהליך קומפוסטיזציה).

חשוב לציין כי כל הדשנים הנם חומרי מזון לצמח, לא חומרי הדברה (!). שימוש בחומרים אלו, בין אם כימיים ובין אם אורגניים, אינו מחדיר לצמח חומרים רעילים הפוגעים באדם, אינו פוגע בפרי ואינו מונע את האפשרות לאכול מהפרי בבטחה ובשלווה. כל זאת בניגוד לחומרי הדברה אשר הנם מסוכנים במקרים רבים לבני אדם (כמו גם למזיקים) ואשר רצוי להמעיט ככל הניתן את כמותם במזון.

קומפוסט-דשן אורגני

בשוק כיום ניתן למצוא מגוון דשנים:

דשנים חנקתיים, גופרתיים, נוזליים, מוצקים, דשנים בפירוק איטי, בפירוק מהיר ועוד ועוד. לכל דשן תכונות, יתרונות וחסרונות משלו. כמות ותדירות הדישון תלויה הן בסוג הדשן, הן בגודל וסוג העץ והן בעונת השנה. להלן פירוט מספר דשנים עיקריים המומלצים לשימוש בעצי פרי ונוי. ניתן לקבל את הדשנים במשתלה באריזות המתאימות לגינה הפרטית או למטעים מסחריים, החל מ 500 גרם ועד מיכלים של קוב וחצי.
חשוב להדגיש כי כל עץ וצמח דורש כמויות שונות של דשן בעונות השנה השונות. דישון יתר עשוי לפגוע בעץ וקיימים סוגי דשנים אשר עודף, ולו קטן, מהם עלולים לגרום לפגיעה בעץ. לפיכך אנו ממליצים להוועץ בבעל מקצוע לפני שימוש בדשן.

 

להלן סוגי דשנים מומלצים

(ניתן לקבל את כל הדשנים במשתלה באריזות מחצי ק”ג לשימוש פרטי ועד 1.5 טון לשימוש מסחרי):

דשן אורגני קומפוסט – מורכב מפסולת אורגנית בשילוב עם פסולת צמחית אשר עברו תהליכי פירוק שונים

דשן 202020 – דשן המכיל אשלגן, חנקן וזרחן.

דשן אמון גופרתי – דשן חנקתי (21% חנקן בחומר)

דשן לשיחרור איטי – slow release (קיימים מגוון מוצרים) – אוסמוקוט

דשן כילת ברזל (נקרא גם סקווסטרין 138)

לחץ לצפיה בכל המאמרים המקצועיים

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו עם חבריכם!

פניה למשתלה

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם





    דילוג לתוכן